zaterdag 6 augustus 2011

Rabo-Heerde-Veluwe tocht

Nadat er gisteravond op de valreep besloten was om vanochtend vroeg af te reizen naar Heerde om daar de Veluwetocht te gaan rijden betekende dat we dus vroeg van bed moesten, kwart voor vijf ging de wekker om vervolgens in Heerde om zeven uur te starten. Voor ons was het maar 3 kwartier rijden maar onze clubcollega`s moesten er nog eens 3 kwartier extra over doen.

In Heerde aangekomen de fietsen in orde gemaakt en ingeschreven, nog even een snel bakje koffie genomen en toen op de fiets!
Het weer was prima, licht bewolkt ja de zon wilde zelfs doorbreken, dat nam niet weg dat we onderweg wel een klein buitje hebben gekregen.
De organisatie van Heerde is prima, de bewegwijzering goed en de verkeersregelaars een veilige aanvulling.
Zoals de naam al aangeeft ging de rit over de Veluwe, altijd een mooie omgeving met de nodige klimmetjes en vals plat. Een tocht die zeker voor herhaling vatbaar is en staat dus al gepland voor volgend jaar!









4 opmerkingen:

  1. Mooie tocht! En jullie hebben het ook nog redelijk getroffen met het weer lees ik. Het was in Sneek eo bar en boos (stortbuien met windhosen). Nog veel fietsplezier. Pedala!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je/jullie op mijn blog reageerden. Ik vind het geweldig om te lezen dat vader en zoon regelmatig samen op de racefiets klimmen en lekker toeren. Lijkt me geweldig om dat samen te beleven!
    Ik ga jullie zeker verder volgen, niet in de laatste plaats omdat jullie uit Lemmer komen, de plaats waar de vader van mijn vader vroeger zijn vissersscheepje had liggen voordat de Afsluitdijk kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Theo: Een vroegere Zuiderzeevisser dus, vergane glorie! Kwam je overgrootvader van de Lemmer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het nummer van zijn boot niet. De familie kwam uit Gaasterland, Balk en omstreken.

    BeantwoordenVerwijderen